FOLLOWERS

TOTAL PAGE VIEWS

Saturday 3 March 2012

Cerita Bola : Pulun Kedah Pulun!

Views

Ok untuk kali aku nak cerita pasal bola pulak..hehe..fuhh..best gila aku hari nie..mana taknya dapat pergi stadium tengok team favourite aku main pulak..menang lagi tu..terbaikkklah Kedah! Pulun Kedah Pulun! hehe..nie aku pun baru ja balik dari Stadium Darulaman kat Alor Setar..serius mula datang tadi berpuluh-puluh ratus kereta parking tepi jalan..jem memang confirm la kan..tak kira orang lagi..nampaknya penyokong-penyokong Kedah dah mula kembali ke stadium..yela kan prestasi Kedah pun dah semakin meningkat sekarang..permainan dorang pun dah bagus sikit..best aku tengok..aku pergi stadium tadi dengan dua orang member baik aku, Pyan dan Taisir..(selalu main futsal sekali) dengan berbekalkan tiket berharga RM10 nie aku pun masuk la stadium..masuk-masuk ja dalam stadium tadi, perhh memang ramai gila orang..berapa ribu tu aku tak pasti lah..tapi aku anggarkan lebih kurang 20 ribu orang jugak lah..ramai kan..huhu..dah lama aku tak tengok stadium penuh macam nieh..

Kedah vs Selangor (Liga Super Malaysia 2012)
ramai kan..memang terbaiklah penyokong Kedah!
Cerita punya cerita lupa pulak nak cerita keputusan tadi..Full Time! Kedah menang 1-0 menewaskan Selangor.. hasil sepakan pelnati pemain import Kedah iaitu Safi Abdelfatah..tenang ja dia sepak..sebelum tu Kedah ada memperolehi satu pelnati tapi gagal disempurnakan oleh Badrol Bahktiar..time pelnati tak masuk tu serius kecewa gila aku! siap maki hamun lagi! hahaha..yela aku dah siap berdiri tunggu nak sorak gol ja..tapi malangnya bola kena tiang pulak! adess..tapi lepas tu nasib baik la dapat lagi satu pelnati..dan gol! terubat sikit kecewa aku..dapat jugak aku bersorak gol..sakan jugak tadi aku dengan member-member aku..hehe..dan siap ada ombak lagi dalam stadium lepas Kedah score gol..penyokong Kedah memang the best! haha..ha kalau kalau korang nak tengok gol,
boleh tengok video kat bawah nie..

gol pelnati dijaringkan oleh Safi Abdelfatah minit ke 83 sumber : sokernet.com
kalau korang nampak board kat atas tu, nie time Kedah dah leading 1-0
time nie Kedah tengah dok attack Selangor..huhu..
Aku tengok midfielder Kedah kali nie, Safi Abdelfatah serius main memang terbaik gila..first time aku tengok dia main kat stadium tadi memang aku agak teruja..sempoi betul dia control bola..dengan gerakkan badannya..skill geleceknya..hantaran dia banyak membantu cuma tiada penyudah yang berkesan dari bahagian serangan..ramai orang cakap dia macam ala-ala Zinedine Zidane..(ada la sikit-sikit kan) kalau korang sendiri tengok mesti korang boleh nilai sendiri..
nie la pemain yang aku maksudkan "Safi Abdelfatah"
sumber : hijaukuning.com
So aku rasa epy sangat dengan kemenangan Kedah tadi..lama tak bersorak..hilang jugak tension aku..tak sia-sia habis RM10 beli tiket, pergi stadium untuk sokong team favourite aku..habis ja game aku terus balik rumah dengan satu senyuman..hehe..:) walaupun cuma menang 1-0, gol pelnati ja pun tapi aku tetap bangga..yela yang penting menang! bukan selalu aku dapat pergi stadium..so menang pulak dengan Selangor, memang aku puas gila la! haha.. bukan dengan team biasa-biasa kan..melihat pada prestasi Kedah tadi memang agak baik..ada perubahan dari segi permainan..(amboih dah macam coach pulak aku nieh..hehe) aku harap lepas nie Kedah akan meneruskan rentak kemenangan..harap konsisten lah..aku yakin Kedah akan bangkit semula..GO GO Kedah! Pulun Kedah Pulun! Kenari Terbang Tinggi!
terbaikkkk..hehe..
sumber : hijaukuning.com
Ok lah aku rasa nie saja yang dapat aku kongsikan kepada korang semua hari nie..biasa la peminat bola sepak no 1 la kata kan..cerita bab bola aku memang tak pernah borink..tapi masuk ja bab study..haa..yaa saya?? eh ada orang panggil aku lak..hahaha..haaa paham-paham ja la kan..hehe..so jumpa lagi..Assalammualaikum..:) Pulun Kedah Pulun!

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entri Saya ! :)

0 Coments:

Powered By Blogger