FOLLOWERS

TOTAL PAGE VIEWS

Sunday, 27 May 2012

Mencari 1 Perubahan Dalam Hidup

Views
i want something new in my life~ (-_-)
Bosan..bosan dan bosan..itu lah yang akan aku rasa hari-hari..walaupun kadang-kadang aku rasa gembira..rasa seronok..gelak ketawa..tapi perasaan tu hanya datang dalam diri aku sementara waktu ja..bila aku tidur..lepas tu esok aku bangun, aku akan rasa hati aku sepi sangat..macam ada sesuatu kekurangan..setiap hari aku akan rasa aku sedang melakukan perkara yang aku sendiri tak tahu..aku sendiri tak pasti..setiap hari  jugak aku akan lihat sekeliling aku..apa yang dapat aku lihat akan membuat aku berfikir macam-macam perkara..aku pernah rasa nak melakukan satu perubahan dalam hidup..sedikit demi sedekit..tapi hati aku masih belum kuat untuk melakukan perkara tuh..aku tak tahu apa yang aku cari..apa yang aku hendak cari..bila aku rasa sunyi aku akan menyamar diri aku sebagai seorang yang periang..tiba-tiba jadi happening..tapi dalam hati aku tetap SAMA ja..(-_-)

Heyy!! hahaha..ya aku tengah rasa gembira sekarang..tapi aku tetap akan rasa binggung..cukup 2,3 minit aku tersenyum untuk hilangkan kesunyian aku..serius aku cakap aku bosan dengan perjalanan hidup aku sekarang..aku nak mencari satu perubahan yang aku sendiri tak pasti..adakah ia akan hadir bila aku masih lagi bernyawa atau sebaliknya..hmm..apa yang aku tulis nie buat aku rasa merapu lak..huhu..tah la..apa yang terlintas di hati dan kepala otak aku nie tu la yang akan aku luahkan..aku memerlukan seseorang yang memahami diri aku..banyak perkara buruk yang aku dah lakukan..kadang-kadang aku nak jugak merasa kebahagiaan..kegembiraan yang kekal sampai bila-bila..

Perubahan yang aku inginkan?? banyak perkara..tapi aku harap sedikit demi sedikit..nak berubah mestilah ke arah positif kan..tak kan nak ke negatif lagi..apa yang selalu bermain di fikiran aku nie memang menjadi tanda tanya..tapi aku harap satu yang baik akan terjadi dalam hidup aku nanti..aku mengharapkan ketenangan yang kekal..fikiran aku tak kan serabut lagi..yela..kadang-kadang selalu ja bermain dalam fikiran aku nie sampai satu ketika aku akan rasa buntu nak buat apa-apa kerja apatah lagi sesuatu keputusan..hmm..:( aku selalu fikir dunia nie dah tak lama lagi dah..tah la..

So apa yang aku harapkan sekarang niat aku tu akan tercapai..aku dah rasa lemah dengan laluan hidup aku sekarang..banyak perkara yang aku rasa aku tersilap langkah..aku masih lagi dalam dilema..mencari satu perkara yang aku sendiri tak tahu..aku keliru dengan hidup aku sekarang..pelik betul aku nieh! ishh3..tah la..kalau ada yang terbaca entri aku kali nie mesti pening..pelik..binggung..bosan..confuse..memikir apa la yang aku tulis nieh..haha..tak pa lah..yang faham..faham ja..yang tak faham tak pa lah..huhu..

Sekarang mungkin orang akan cakap aku hanya mampu menulis dan bercakap (cakap-cakap kosong la kiranya) tapi aku harap ia akan betul-betul berlaku dalam hidup aku sedikit demi sedikit..insyaallah..ok lah see u for the next entry..ok bye..Assalammualaikum~

p/s : nak berubah hati kena kuat..mental kena kuat..banyak dugaan yang kita akan dapat..ejekkan daripada kawan-
        kawan..mampukah kita bertahan selepas kita dah berubah?? itu Tuhan saja yang tahu..


Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entri Saya ! :)

Thursday, 10 May 2012

Hari Bermakna Buat Aku

Views
aku bersyukur..:)
Hari bermakna? yup hari aku dilahirkan di muka bumi nie..10 Mei 1991 merupakan 
tarikh aku mula melihat dunia..so sekarang genap la umur aku 21 tahun..muda lagi kan..hehehe..emm..first aku nak berterima kepada mak aku sebab selamat melahirkan aku dan menjaga aku sampai aku besar sekarang..terima kasih mak..tak lupa juga ayah aku..bagi aku nie hari-hari biasa ja..sebab aku jarang nak celebrate birthday nieh..huhu..walaupun
hari lahir aku kali nie hadir dalam saat aku dalam masalah tapi aku tak kisah sangat lah..semuanya takdir tuhan..selain tu, aku nak ucapkan terima kasih sangat-sangat kepada sapa-sapa yang kenal aku ataupun tak kenal sekali pun sebab sudi wish birthday untuk aku hari nie..especially sahabat-sahabat dan kawan-kawan rapat aku..dan jugak rakan-rakan Facebook aku..huhu..(hilang sikit rasa borink aku)

Aku sebenarnya tak mengharap sangat hadiah-hadiah (tapi kalau nak bagi ok jugak..hehehe! :D) bagi aku cukup la korang semua ingat birthday aku nieh..so hari nie hari yang mampu buat aku tersenyum sementara..aku harap hidup aku akan terus berjaya dan gembira sampai bila-bila..insyaallah..aku juga bersyukur kepada Allah sebab masih lagi memberi aku nafas dan nyawa untuk aku terus hidup dalam muka bumi nie..emm..so aku rasa itu saja serba ringkas entri aku untuk kali nie..sekali lagi aku ucapkan terima kasih kepada semua..Assalammualaikum! :)

p/s : yang tengah baca tu hulur-hulur la sikit hadiah..hehehe..(lawak ja..:D)


Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entri Saya ! :)